luni, 1 octombrie 2012

Iubirea e simplă. De ce mama mă-sii o complicăm atât?!?





Întotdeauna am fost un bun psiholog pentru prietenii mei. Mă laud, aia e, dar ce-i al meu, e al meu. Şi asta nu pentru că am citit eu cărţi de specialitate, ci pentru că mă implic în poveştile lor, le simt temerile, pasiunile, problemele, empatizez cu ei şi tac. Ştiu să ascult. Iar apoi le spun părerea mea, fără să am pretenţia să o ia drept sfat. Şi păstrez pentru mine ceea ce ei, cu sfială şi voce şoptită, au avut încredere să îmi impărtăşească. Şi cu unele persoane poate m-am certat între timp, dar micile lor comori, vinovate, decadente sau mult prea dureroase, au rămas la mine, în seiful sufletului.



Cunosc nişte oameni care trăiesc fericirea în 2. Îi admir, îi binecuvântez. Când se uită unul la altul, se respiră. Se cunosc. Nu pot trăi unul fără celălalt. Nu mai au orgolii personale, nu au răutăţi, au decât vise. Comune.

Crezi că vorbesc de perechile alea care se sărută ostentativ pe canapelele albe din club? De cei care şi-au dat check in pe aeroport în Cancun? De aia care zâmbesc şmechereşte cu trabucul în dinţi în timp ce gagica îşi etalează noua poşetă Louis Vuitton? Ţi-ai gasit! Nu tătucă, aia e paradă ieftină, iubire la kil, "sex frontal, sex orizontal, hai vino Carolaina ca să ţi-o fac iar", vorba lu’ nemuritoru’ Romeo.

Oamenii aştia sunt simpli. Probabil că nu au auzit de Tag Heuer, Marc Jacobs şi nici Moncler. Probabil nici de Guy de Maupassant, şi nici nu scriu corect gramatical. Cu siguranţă nu au mâncat supă cremă de creveţi şi nici burrata, nu au fost în Provence şi nici cu Kilian nu s-au parfumat.

Ei se ţin de mână pe stradă şi merg la bâlci. Îşi fac poză cu soba de teracotă în spate, mănâncă ciorbă de perişoare, friptură cu piure şi clătite cu magiun şi citesc Formula As. El îi spune „Te iubesc” în fiecare zi, pentru că nu îi e ruşine şi nici orgolii n-are. Îi face cadou brăţări cu mărgele de plastic şi o bluză de la 38, iar ea e fericită. Şi când le poartă spune tuturor cât de mândră e de bărbatul ei. Îl iubeşte. Nu-i place să gătească ciorbă de burtă, se fierbe greu, dar face des, pentru el. Şi el o înfulecă cu poftă, cu multă pâine, şi e fericit. Şi ea e, pentru că e el. Şi lumea lor e mică, şi simplă, şi fără sclipiri de Swarovski. Dar e autentică.

Noi, aştia emancipaţii, suntem nişte superficiali. Avem nevoie de haine în tendinţe, avioane, cărţi de credit, concerte, make up, Iphone5, kangoo jumps, rahat pe băţ – poate, poate scapăm de nefericire. Şi, ghici ce? Nu scăpăm. Pentru că, de fapt, tânjim după dragoste. Dar unde Doamne iartă-mă s-o găseşti printre atâtea tinichele cu care ne împopoţonăm viaţa?!?

Iubirea e simplă. Noi ne batem joc de ea şi-o transformăm în afacere. 

Cu drag,

D

7 comentarii:

  1. Frumos articolul...Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  2. Piperul asta chiar e "dulce"!!! Felicitari!
    P.S. O veche prietena (Andreea- Sinaia(pe timpul verii)). Te pup si sa-ti mearga toate din plin!

    RăspundețiȘtergere
  3. probabil ai vrut sa spui ca au "doar" vise si nu decat....

    RăspundețiȘtergere
  4. anda, am vrut sa spun exact ce-am zis! Si da, corect este doar in aceasta constructie. Bine ca citesc oameni destepti ca tine blogul meu! Ma bucur!

    RăspundețiȘtergere
  5. O complicam probabil din instinct, instinctul ala care nu ne lasa nicicum sa traim linistiti. O complicam ca daca nu am complica-o, ne-am plange ca e prea usor si prea plictisitor si am fi niste zombie iubareti, high all the time si cu capu in nori. Iar in contextul tau, o complicam pt ca suntem (cum ai mentionat si tu) niste oameni cu diferite doze de superficialiate, adaugam si putin egoism, frica impusa de societate cum ca nu e tocmai bine sa ai incredere 100% in cel de langa tine etc etc. Sunt prea multe de spus pe langa subiectul asta :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Chiar te cred ca esti un super psiholog pentru prietenii tai (ale caror povesti le cunosti) daca reusesti sa fii unul foarte bun si pentru cititori, prin ceea ce transmiti. Cat despre subiectul postului...este trist ca cei 2 oameni simpli care se iubesc fara sclipici sunt, de cele mai multe ori, priviti ca fiind limitati. Nu, noi le limitam fericirea in "Aifoane", croaziere, masini, genti si ce ai mai enumerat tu...

    RăspundețiȘtergere

Părerea ta